Қоғам ілгері дамыған сайын түрлі өзгерістердің орын алуы, жаңа бастамалардың өмірге келуі заңдылық. Бұл даму мен ілгерілеудің негізі болып табылатын білім саласында жарқын көрініс табуда. Жаңа заман сұранысына сай оқытудың жаңа жүйесі қолға алынып, әлемдік кеңістікке енуге сәтті қадамдар жасалынуда. Бұл ұстаздар жұмысына айрықша серпін беруде. Оқыту үрдісіне жаңа инновациялық технологияларды енгізумен қатар сананы рухани жаңғыртудың да мәні зор. Осыған орай білім беру қызметкерлерінің тамыз кеңесіне Қазақстан Республикасының Президенті Н. Назарбаевтың биылғы Қазақстан халқына арнаған «Қазақстанның үшінші жаңғыруы: жаһандық бәсекеге қабілеттілік» атты Жолдауы және «Рухани жаңғыру» бағдарламасы өзек болды. Білім беру саласы алдында тұрған келелі мәселелер ортаға салынып, жаңа педагогикалық идеяларға есеп беретін дәстүрлі жиын І. Жансүгіров атындағы Мәдениет сарайында «Қазақстанның жаңғыруы 3.0 – білімнің үлесі» деген тақырыпта өтті.
Пленарлық мәжіліске облыс әкімі Амандық Баталов, Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі ғылым комитеті төрағасының орынбасары Еркін Садықов, сондай-ақ, облыстық басқарма басшылары, аудан, қала әкімдері, ата-аналар комитетінің өкілдері, білім бөлімінің басшылары, мектеп директорлары мен ұстаздар қауымы қатысты. Тамыз кеңесіне қатысушылар алғашқы кезекте білім беру саласының озық үлгілері мен оқытудың жаңа технологиялары көрсетілген көрмені аралап, облыстағы игі жетістікке көз жүгіртті.
Жиынды облыс әкімінің орынбасары Жақсылық Омар жүргізіп отырды. Негізгі баяндаманы жасау үшін сөз облыстық білім басқармасының басшысы Ләззат Базарқұловаға берілді. Сала жетекшісі өткен оқу жылының қорытындысын жариялап, алдағы атқарылатын міндеттерді саралады.
– Дамудың даңғыл жолына түскен егемен еліміздің өркениет биігін бағындырып, әлемдік бәсекеде бәсін жоғары ететін нәрсе жан-жақты дамыған білім беру саласы екені белгілі. Осыған орай бүгінгі таңда адами капиталды дамыту, бәсекеге қабілетті болашақ ұрпақ тәрбиелеу, талапқа сай білім беру – мемлекетіміздің басты ұстанымдарының бірі. Сондықтан да бүгінгі жиын өзекті мәселелерді талқыға салатын сұхбат алаңына айналып отыр. Яғни, біз өткен оқу жылын қорытындылап қана қоймай, өздеріңізбен білім беру жүйесіндегі жаңа педагогикалық идеялармен бөліспекпіз, – деп бастады сөзін Ләззат Тілеубайқызы. – Қазақстанның үшінші жаңғыруы, әлемдік үрдістерге енуі білімнің жаңа сапалық деңгейінің маңыздылығын арттыруда. Себебі, сапалы білім – мемлекеттің жан-жақты дамуын анықтайтын көрсеткіш әрі экономикалық дамуының кепілі. Осы мақсатты іске асыруда облысымызда білім саласын қаржыландыру көлемі жылдан-жылға артып келеді. Апатты және үш аусымды мектеп мәселелерінің оң шешімін табуы, білім беру нысандарына күрделі және ағымдағы жөндеу жұмыстарының жүргізілуі және материалдық-техникалық базаларының нығаюы балалардың сапалы білім алуына зор ықпалын тигізіп отыр. Қазіргі уақытта компьютерлік және ақпараттық сауаттылықты арттыру – білім беруді дамытудың басым бағыттарының бірі саналады. Осы орайда, білім беру ұйымдарын ақпараттандыруға биыл 333 млн. 536 мың теңге бөлініп, оқушылардың IT-білімдерін қалыптастыруда бірқатар шара атқарылды. Кең жолақты интернет желісіне мектептердің 84,7 пайызы қосылып, 83 пайызы интерактивті тақтамен, 52,3 пайызы лингафонды, 47,1 пайызы жаңа модификациялы кабинеттермен жабдықталған.
Биыл облыста ауылдық жерлерде орналасқан мектептердің материалдық-техникалық базасын нығайтуға 823 млн. теңге қаржы жұмсалып, 410 шағын және орта мектептің мультимедиялық құрылғылармен жабдықталуы, сондай-ақ, шағын жинақталған мектептердің BilimLand электронды контенті орнатылған интерактивті құрылғылар жиынтығымен қамтамасыз етіліп, электронды контентті оффлайн режимінде қолдана алуының өзі – бүгінгі таңда қала мен ауыл мектептері арасындағы білім беру сапасының алшақтығын азайтуға өзіндік бір септігін тигізуде.
Дегенмен, облысымызда заманауи жаңа бағдарламалар орнатуды қажет ететін компьютерлер бар. Себебі, әлемнің ең озық білім кеңістігіне енудің тиімді жолы білім беру саласын толықтай жабдықтауға байланысты. Еліміз алғаш рет келесі жылы ICILS (айсилс) компьютерлік және ақпараттық сауаттылықты анықтайтын халықаралық зерттеуге енеді. Сондықтан аудандық, қалалық білім бөлімдерінің басшылары келесі жылы жүргізілетін халықаралық зерттеулерге ақпараттық құралдардың қажеттігіне байланысты аталған мәселенің оңды шешілуін қамтамасыз етуі керек.
Елбасымыз биылғы Жолдауында балаларды мектепке дейінгі білім берумен қамтуда мемлекеттік-жекеменшік серіктестігі аясын кеңейту – жалпыұлттық міндеттердің бірі екендігін атап көрсетті. Осы міндетті іске асыруда жергілікті атқарушы органдар мемлекеттік-жекеменшік серіктестікті дамыту бойынша белсенді жұмыстар атқарып, нәтижесінде жекеменшік мектепке дейінгі ұйымдар санының үлесі соңғы екі жылда 12,9 пайызға артып, бүгінде 67,3 пайызды құрады.
Мемлекеттік – жекеменшік серіктестікті дамыту барысында өткен жылы Талдықорған қаласындағы 320 орынды «Алтын бесік» бөбекжай балабақшасымен келісімшарты жасалды. Осы бағытта Алматы облысының өңіраралық мемлекеттік-жекеменшік серіктестікті дамыту орталығымен бірлесе Қаскелең қаласында 150 орынды балабақшаны қолданысқа беру және пайдалануға байланысты концессиялық жоба әзірленуде. Жобаны енгізуші –«Еламан» жауапкершілігі шектеулі серіктестігі.
Жыл соңына дейін жоспарланған 86 балабақшаның 72-сі жекеменшік есебінен іске қосылмақ. Биылғы жылы балаларды қамтуды 93,9 пайызға дейін жеткізу көзделуде, – деді облыстың бас ұстазы.
Жаңа оқу жылынан бастап 1 сынып оқушыларымен бірге 2,5,7 сынып оқушылары да жаңа стандарт негізінде білім алып, бескүндік оқу аптасына көшеді. 12 жылдық білім беру моделіне көшуге дайындық барысында 1 қыркүйектен бастап мектепалды даярлық сыныбына арналған «Әліппе» оқулығы облыстағы 2 мектепте пилоттық жоба және 2 балабақшада эксперимент ретінде оқытылмақ. Шағын жинақты мектептердің біріктірілген сыныптарындағы білім алушыларға оқу үрдісі қолданыстағы және жаңартылған бағдарламалар бойынша ұйымдастырылады.
Білім беру саласында педагогтардың кәсіби құзыреттілігін арттыру елімізде жүріп жатқан инновациялық жаңғырту жағдайында жүзеге асуда. Қазіргі уақытта білім беру ұйымдарына тек кәсіби білімі бар ғана емес, оның ішінде кәсіби құзыреттілігі жоғары, инновациялық үдеріске тез бейімделіп, жаңашылдықты қолдайтын, өзіндік ұстанымы бар педагогтар қажет.
Жаңартылған білім мазмұнын енгізуге дайындық барысында облыс бойынша 24 728 педагог, оның ішінде 586 мектеп директоры, жаңа жүйе бағдарламалары негізінде 7 258 мұғалім кәсіби біліктіліктерін арттырған. Курстан өткен педагогтардан күтілетін нәтиже: белсенді оқыту стратегияларын оқу үрдісіне енгізу арқылы білім сапасын арттыруға өзіндік үлес қосып, педагогикалық тәжірибесіне өзгеріс енгізу болатын. Бүгінгі таңда деңгейлік курстан өткен мұғалімдердің өздері тәжірибелеріне толыққанды өзгеріс енгізе алмай отырғаны бәрімізге ой салады. Бұл жағдайда педагогтардың кәсіби құзыреттіліктерінің қалыптасуына және жұмысын бақылауға тікелей мектеп басшысы жауапты екенін естен шығармау қажет. Алайда, мектеп басшыларының арасында мектеп дамуын басқарумен қатар эволюция жасай алмайтын басшылар да кездесуде. Осы мақсатта облысымызда озық елдердің білім беру тәжірибесі негізінде мектеп басшыларын кәсіби қолдау қажеттілігінен «Табысты басшы» жобасы әзірленді. Жоба аясында жыл бойы өткізілген аймақтық семинарлар мен облыстық директорлар форумына 600-ден аса мектеп директорлары қамтылып, нәтижесінде өзге де мектеп басшыларының тәжірибелеріне өзгерістер енгізуге оң ықпалын тигізді.
Облысымыздың барлық өңірінде жаңартылған білім беру жағдайында педагогтарға кәсіби қолдау табатын әдістемелік күндер және түрлі бағыттағы оқыту шаралары өткізілді. Атқарылған жүйелі жұмыстардың нәтижесінде тек биылғы жылдың өзінде облысымыздың 12 педагогы түрлі республикалық байқауларда жеңімпаз атанды.
Мемлекет басшысы еліміздің рухани жаңғыру жағдайында қазақ тілін біртіндеп латын әліпбиіне көшіруді ұсынды. Осы реформаны жүзеге асыруда облысымызда ақпараттық-түсіндіру жұмыстары басталып та кетті. Үш тілде білім беруді сәтті енгізу оқушылардың ағылшын тілін меңгеру деңгейіне байланысты екені мәлім. Сондықтан облысымызда жаратылыстану пәні мұғалімдерін кезең-кезеңмен ағылшын тілінде оқыту жұмыстары басталды. Бүгінгі күнде 113 пән мұғалімі ағылшын тілінен даярлық курстарынан өтсе, 284 ұстаз біліктіліктерін жетілдіруде. Қосымша 1028 педагог тілдік курспен қамтылатын болады.
Ағылшын тілі пәні мұғалімдерінің кәсіптік білік пен тілді меңгеру деңгейін анықтау мақсатында 2245 педагог халықаралық СЕРТ (Cambridge English Placement Test) тапсырған. Ол бойынша мұғалімдердің 88 пайызының тілді меңгеру деңгейі төмен екені анықталған. Осыған орай облыстық бюджеттен 150 млн. тенге қаражат бөлініп 655 пән мұғаліміне тілдік курстар ұйымдастырылған. Курстың соңында жүргізілген мониторинг бойынша тілді меңгеру деңгейі 44 пайызға көтеріліп отыр.
Білім беру жүйесін жоғары білікті кадрлармен қамтамасыз ету, жас мамандарды тұрақтандыру – білім беруді дамыту бағыттарының бірі. Өткен оқу жылында облысымыздың білім беру мекемелері 1351 жас маманмен толықты, оның 1079-ы «Дипломмен ауылға» бағдарламасы аясында ауылды жерлерге жұмысқа орналасқан. Оларға жан-жақты әлеуметтік қолдау көрсетілуде. Солай бола тұрса да бүгінгі таңда облыс мектептеріне орыс сыныптарындағы бастауыш сынып мұғалімі, орыс тілі мен әдебиеті, математика, физика, химия, ағылшын тілі пәндері бойынша 110 маманға қажеттілік бар. Мәселені шешу үшін білім басқармасы жоғары оқу орындарымен бірлесіп жұмыс атқаруда. Биыл жоғары оқу орындарымен бірлесіп ұйымдастырылған жәрмеңкелердің нәтижесінде 118 жас маман еңбек жолын бастамақ.
Қазіргі уақытта білім саласындағы өзекті мәселелердің бірі – ауыл мектептерін қала мектептеріне жақындастыру мақсатында педагогтардың кәсіби біліктілігін шыңдау. Осыған байланысты Назарбаев Зияткерлік мектептерінің іс-тәжірибесін тарату жұмыстарын жетілдіру үшін эксперт-мұғалімдерге арналған облыстық оқыту семинарларына 468 педагог қамтылып, өзара тәжірибелерімен бөліскен. Эксперт-мұғалімдер тәлімгерлік жұмыстарын өз ұжымдарында жалғастыратын болады.
Жыл бойы атқарылған шараларға қарамастан педагог мамандар әлі де жаңартылған білім беру бағдарламасын іске асыруда кәсіби қолдауды қажет етіп отыр. Осыған орай білім басқармасының басшысы облыстық әдістемелік кабинетке жаңартылған білім беру жағдайында педагогтардың кәсіби құзыреттіліктерін арттыру жұмыстарын жандандыруды талап ете отырып:
– Білім беру жүйесінің негізгі мақсаты функционалды сауатты тұлғаны қалыптастыру. Яғни, білім беру ұйымдарының қызметінің нәтижесі – сапалы біліммен қаруланған түлек. Аудандық, қалалық білім бөлімдерінің басшыларына білім беру ұйымдарында бастауыш, негізгі, орта білім беруде білім сапасын қадағалауды тапсырамын, – деді.
Баяндамашы бұдан кейінгі сөзінде биыл облысымыздың 13 мектебінде ICILS-2018 компьютерлік және ақпараттық сауаттылық халықаралық апробациялық зерттеуі өткізілетінін айтып, бұл жүргізілген зерттеу қала мен ауыл мектептері арасындағы білім сапасының алшақтығын азайтуға өз ықпалын тигізетінін атап өтті. Сонымен қатар биылғы Ұлттық бірыңғай тестілеудің нәтижесіне де тоқтала кетті.
– Өткен оқу жылында білім сапасын жетілдіруге қатысты көлемді реформалық өзгерістер енгізіліп, ҰБТ екі кезеңде өтті. Мектепті 14 268 оқушы аяқтап, ҰБТ-ға 9774 түлек қатысты. Оның 6968-і жоғары оқу орнына түсіп, 3401 талапкер грант иегері атанды. 8174 түлек шектік 50 балдан жоғары жинаса, 1600 оқушы, демек ҰБТ-ға қатысушылардың 16,4 пайызы межелі балға жете алмады. Мектептегі қорытынды аттестаттауда 590 оқушы «Алтын белгі» иеленсе, олардың 537-сі жоғары оқу орнының грант иегері атанды, бұл 91 пайызды құрайды. Облысымыз бойынша ең жоғары 137 балға дарынды балаларға арналған үш тілде оқытатын М. Арын атындағы №24 «Экономика және бизнес» арнаулы лицейінің түлегі Елдар Әлбосын қол жеткізді.
Қорытынды аттестаттау бойынша білім сапасын зерделейтін болсақ, облыс бойынша қазақ тілінен 73 пайыз, алгебрадан 64,5, Қазақстан тарихынан 76, қазақ, ұйғыр сыныптарындағы орыс тілі 67,9, орыс сыныптарындағы қазақ тілі 82 пайыз білім сапасын көрсетті. Әйтсе де аудандық, қалалық білім бөлімдері беріп отырған жылдық және емтихан қорытындысының арасында алшақтық байқалады. Мұның басты себептерінің бірі – бағаны салыстырмалы түрде көтермелеп қою. Бүгінде мектеп оқушыларының мұғаліммен кері байланысы тек бағамен шектеледі. Ол оқушының күшті және әлсіз жақтарын айқындауға әсер етпейді және оқушының дамуы үшін не істеу керек екендігі туралы сұраққа жауап бере алмайды.
Өткен оқу жылында бірінші сыныпқа қабылданған 47 308 оқушы білім мазмұнын жаңарту бағдарламасы аясында 5 күндік оқу жүйесі бойынша білім алды. 1-сыныпта оқушылардың білім деңгейін анықтауда критериалды бағалау жүргізілді. 2015-2016 оқу жылында білім сапасы 61,2-ды құраса, 2016-2017 оқу жылында білім сапасы 67,8 пайызды көрсетіп, сапа 6,7 пайызға жоғарылады. Сондықтан, биыл 1-сыныптармен бірге 2, 5, 7 сыныптарда жүргізілетін критериалды бағалау жүйесінен шынайылық пен нақтылық күтіледі.
Облыстың жекелеген лицей мен гимназияларында білім сапасы жай мектептерден төмен болған жағдайлар кездесіп, баршамызға алаңдатушылық туғызуда. Мысалы, Іле ауданында №24 лицей мен №39 гимназия, Талғар ауданындағы Ю. Гагарин атындағы №8 дарынды балаларға арналған арнаулы гимназия, Жамбыл ауданындағы №2 дарынды балаларға арналған арнаулы гимназия білім сапасын орта мектептерден де төмен көрсетіп отыр. Жаңа оқу жылында лицей, гимназиялардың оқу-тәрбие үрдісін ұйымдастыру жұмыстары ерекше бақылауға алынып, қажет болған жағдайда мектептің статусы қайта қарастырылатын болады, – деді ол.
Қазіргі таңда ерекше балалардың оқуға қолжетімділігін қамтамасыз ететін инклюзивті оқыту – білім беруді дамытудың өзекті мәселелерінің бірі. Облысымыздың 277 мектебінде 1555 бала инклюзивтік білім берумен қамтылған. 1699 мүмкіндіктері шектеулі бала үйден оқиды. Сондай-ақ, 27 техникалық және кәсіптік білім беретін мекемелерде 128 ерекше білім беруге қажеттілігі бар балалар білім алуда, оның 38-і биыл оқуларын бітіреді. Дегенмен, инклюзивті білім беру жүйесін енгізуде бірқатар проблемалар да кездесіп отыр. Облыстағы 8 коррекциялық кабинеттің (Текелі, Қапшағай қалалары мен Еңбекшіқазақ, Сарқан, Ескелді, Қарасай, Талғар аудандары) өз ғимараттары жоқ. Бөлінген ғимараттар нормативтік талапқа, санитарлық-эпидемиологиялық және өрт қауіпсіздік нормаларына сай емес. Коррекциялық көмек алатын балалар арнайы құрал-жабдықтарды толығымен пайдалана алмайды. Ал, Панфилов, Жамбыл, Іле, Көксу, Райымбек аудандарында коррекциялық кабинеттер мүлде ашылмаған. Райымбек ауданында түзету кабинетінің болмауына байланысты балалар Еңбекшіқазақ ауданының Шелек ауылындағы коррекциялық кабинетіне жолданады. Бүгінде бұл ата-аналардың наразылығын тудыруда. Осыны алға тартқан сала басшысы коррекциялық кабинеттерде түзету, емдеу жұмыстарын тиісті деңгейде жүргізу үшін нормаға сәйкес келетін ғимарат бөліп немесе жаңа ғимарат құрылысын салу қажеттілігін атап өтті.
Елбасының «Болашаққа бағдар: Рухани жаңғыру» мақаласын іске асыруда облысымызда «Өлкетану», «Отаным – тағдырым», «Саналы азамат», «Кітап – білім бұлағы» жобалары бойынша барлығы 12 іс-шара жоспарланып, бүгінгі таңда ұйымдастыру жұмыстары жүргізілуде.
Облыста «Өлкетану» жобасын іске асыруда аз қамтылған отбасынан шыққан 5 мың мектеп оқушысы халықаралық мамандандырылған «Астана EXPO-2017» көрмесіне жазғы демалыс айларында саяхатқа барып қайтты.
Биыл жаз кезінде балалар мен жасөспірімдердің жазғы демалысы екі бағытта жүргізілді. Сауықтырумен оқушылардың 78,8 пайызы, ал жұмыспен 78,5 пайызы қамтылды.
5-7 сыныптарға арналған «Өлкетану» курсының оқулығын әзірлеу үшін авторлық ұжым құрамы анықталды.
Қазіргі таңда облыстағы қосымша білім беретін 38 ұйым 13 мыңнан астам балаға әртүрлі бағытта рухани құндылықтарға негізделген жан-жақты білім мен тәрбие беруде. Жобалар аясында қосымша білім беру ұйымдарында оқушылардың бойында жалпы ұлттық патриотизмді және өзінің туған жеріне, өңіріне деген сүйіспеншілікті қалыптастырып, дамытуға бағытталған шаралар өз жалғасын табатын болады.
Оқу мен тәрбие – егіз. Осы тұрғыда жасөспірімдер арасында орын алып жатқан қылмыс жайы да толғандырмай қоймайды. Келесі кезекте сала басшысы кәмелеттік жасқа толмағандардың құқық бұзушылығының алдын алу бағытында атқарылып жатқан жұмыстарға қарамастан қылмыстың қатары азаймай отырғандығын тілге тиек етті. Құқық бұзушылықтың алдын алу мақсатында былтыр облыстың білім мекемелеріне 122 штаттық бірлік әлеуметтік педагог қызметі енгізілсе, жаңа оқу жылында ол тағы 186 маманмен толыға түспек.
Облысымызда ата-аналарының қамқорлығынсыз қалған жеткіншектерге мейлінше қолдау көрсетілуде. Бүгінгі таңда 3071 жетім бала бар. Соңғы үш жылда бұл санаттағы 292 бала баспаналы болып, мемлекет қамқорлығын сезінген.
Жастардың жұмыссыз қалмауын қамтамасыз ету мақсатында Елбасы Үкімет алдына міндет қойып, «Баршаға арналған тегін кәсіптік-техникалық білім беру» жобасын жүзеге асыруды тапсырды. Осыған орай нарық талабын зерттей отырып, колледждерде 1535 адам республикалық бюджет және 5609 адам облыстық бюджет есебінен жұмысшы мамандықтарын меңгеруде. Бұл бағдарлама бойынша сәуір айынан бастап 25 колледжде 6815 адам кезең-кезеңімен нарық талабындағы жаңа жұмысшы мамандықтарына оқытылуда.
Биыл колледждерді 10125 түлек бітірсе, олардың 4630-ы мемлекеттік тапсырыс бойынша білім алды. Соңғы үш жылда мемлекеттік тапсырыс бойынша оқыған түлектердің жұмысқа орналасуы 2,2 пайызға артқан.
Жастардың заман талабына сай мамандықтарды меңгеруінде «Серпін – 2050» әлеуметтік бағдарламасының үлесі зор. Аталмыш бағдарлама бойынша солтүстік өңірде облысымыздың 349 түлегі білім алуда.
Бүгінде облысымыздың 24 колледжінде дуальді оқыту жүйесі енгізілген. Жаңа оқу жылында бұл қатарға 6 колледж қосылмақ. Сонда да дуальді оқытуды енгізу жүйесі республикалық көрсеткіштен төмен. Сондықтан да аудан-қала әкімдеріне кәсіпкерлік палатасы, жұмыс берушілер ассоцияциясымен бірігіп, бұл бағыттағы жұмыстарды жандандыру ұсынылды.
– Биылғы жылы білім беру жүйесін дамытуда айтарлықтай жетістіктерге жеттік. Жаңашыл ұстаздардың арқасында алар асулар мен бағындыратын белестер келесі жылдың еншісінде де жеткілікті дәрежеде болады деп сенемін, – деп Ләззат Тілеубайқызы сөзін аяқтады.
Келесі кезекте сөз алған ҚР Білім және ғылым министрлігі ғылым комитеті төрағасының орынбасары Еркін Садықов 12 жылдық білім беру жүйесіне өту 2020 жылдан бастап толығымен жүзеге асатынын, соған орай нөлінші сыныпты бүлдіршіндер мектептегі даярлық сыныптарында немесе балабақшаларда оқи алатындықтарын алға тартты. Әліппені нөлінші сыныпқа енгізу бойынша да 18 мектепалды даярлық топтары мен кейбір балабақшаларда эксперименттік жұмыс биылғы оқу жылынан қолға алынатынын да атап өтті. Сондай-ақ, 1 қыркүйектен бастап жалпы білім беретін мектептерде пәнді ағылшын тілінде өткізетін мұғалімдердің жалақысына базалық лауазымдық қызметақысының 200 пайызын құрайтын үстеме қосылатынын да қуанышпен жеткізді. Бұл орайда жүзеге асырылатын тиісті қағидалар бар. Егер мұғалім дайындықтан өтіп, жоғары сыныптарда, мәселен, химия, биология, физика пәндерін ағылшын тілінде жүргізсе, қосымша ақы төленеді. Ол шамамен 35 мың теңгедей болады.
Сондай-ақ, министрлік өкілі кәсіптік-техникалық колледждер мен жоғары оқу орындарында да ағылшын тілінде сабақ беру үрдісі енгізіліп жатқанын, қазақстандық 8 университет әлемдегі ең үздік жоғары оқу орындары қатарына енгенін айтып өтті.
Бұдан соң жарыссөзге шыққан ұстаздар қауымы білім саласындағы өзекті мәселелерді талқылап, озық тәжірибе мен жетістіктерін ортаға салды. Талқылап қана қойған жоқ, облыс басшысына өз ұсыныстарын да жеткізді. Облысымыздың білім саласы көшін алға сүйреп келе жатқан Қапшағай қалалық білім бөлімінің басшысы Раиса Ешімова өткен жылдан бастап Кембридж технологиясы бойынша филиппиндік әріптестерді тарту арқылы жаратылыстану пәндерін ағылшын тілінде оқыту, пән мұғалімдеріне ағылшын тілін үйрету, 10-11 сынып оқушыларын халықаралық IELTS сертификатына дайындау курстары жүргізілгенін, нәтижесінде 13 оқушы осы тестті сәтті тапсырып, түлектердің шетел тілі және аударма ісі мамандығы бойынша әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті, Абылайхан атындағы әлем тілдері және Халықаралық қатынастар, шет тілдер және Іскерлік карьера университеттерінің грантын иеленгенін атап өтті.
Келесі кезекте облыстық «Үздік ауыл мектебі – 2017» байқауында жүлделі орын иеленген Ескелді ауданы, Шестаков атындағы орта мектеп директоры Нариман Естібаевқа сөз берілді. Ол мектеп директоры лауазымына үміткерлер, ең алдымен, іріктеуден өтіп, содан кейін ғана сатылай арнайы әзірленген бағдарламалар бойынша біліктілігін арттыратынын, тек барлық сатыдан өткен өзіндік идеясы бар, көшбасшы үміткерлер ғана басшы бола алатынын, сондықтан, тиімді білім беру саясатын құруда маңызды рөл атқаратын резервтермен жұмысты қайта жандандыру қажеттігін алға тартты. Жоғарыда аталған мәселенің оң шешімін табуы үшін облысымызда «Табысты басшы» жобасы әзірленіп, соның аясында өткен түрлі шараларда мектеп басшылары жаңартылған білім беру мазмұны аясында мектепті инновациялық басқаруда кездескен проблемаларды ортаға салып, өз тәжірибелерімен ой бөлісуге мүмкіндік алғанын айтып өтті.
«Жаңа мектепте – жаңашыл ұстаз» республикалық байқауының жеңімпазы, Талдықорған қаласы, Есжан Берліқожаұлы атындағы №11 орта мектептің физика пәні мұғалімі, жас маман Канат Жақсыбаев та жарыссөзге шықты.
– Бүгінгі күні ағылшын тілі жаңа технология, жаңа индустрия, жаңа экономика тіліне айналуда, өйткені, 90% ақпарат ағылшын тілінде жарияланады. Әрбір екі жыл сайын олардың көлемі 2 есе ұлғайып отыр және Мемлекет басшысы Н. Назарбаевтың «Ағылшын тілін меңгермей, Қазақстан жалпыұлттық прогреске жете алмайды», – деп ерекше атауы да жай емес.
Биылғы жылы облыстағы ағылшын тілі мұғалімдерінің тілдік мүмкіндіктерін жетілдіруге арнайы қаражат бөлініп, ұйымдастырылған курстарда пән мұғалімдері тілдік деңгейлерін 44 пайызға арттырып, кәсіби дағдыларын жақсартуға мүмкіндік алды. Осы мұғалімдер үш тілде білім беруге көшу жағдайында жаратылыстану пәні мұғалімдеріне ағылшын тілінде пәндерді оқытуға үлкен септігін тигізеді. Осындай курстар жалғасын тапса деген ұсынысым бар.
Мен физика пәні мұғалімі ретінде озық технологиялар әлемі мен үштілділіктің көрінісін қазіргі таңда, елордамыз – Астана қаласында өтіп жатқан «EXPO – 2017» көрмесінен анық байқаймын және биылғы оқу жылынан бастап оқушыларға физикалық білімді ағылшын тілде оқытуға әзірмін, – деді ол.
Сондай-ақ, облыстық білім басқармасының дене тәрбиесі, спорт және алғашқы әскери дайындық өңірлік оқу-әдістемелік орталығының алғашқы әскери дайындық бөлімінің жетекшісі Айбол Қасенов, Қаратал ауданы, М. Горкий атындағы орта мектептің бастауыш сынып мұғалімі Жанна Ногай, Алматы экономикалық колледжінің оқытушысы Ерлік Асқарбеков, «Жетісугаз» АҚ оқу орталығының меңгерушісі Валентина Спичакова сөз алып, білім беру саласы алдында тұрған бірқатар мәселелерді алға тартты.
Кеңес жұмысын облыс әкімі Амандық Баталов қорытындылады.
– Құрметті тамыз кеңесіне қатысушылар! Қадірлі ұстаздар!
Сіздерді жаңа оқу жылының басталуымен шын жүректен құттықтаймын! Болашақ ұрпаққа білім мен тәрбие беруге бағытталған істеріңізге игілік пен табыс тілеймін, – деп бастады сөзін өңір басшысы. – Елбасы Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев айқындап берген елдік бағытымыз – «Рухани жаңғыру» бағдарламасы жаңа міндеттер жүктеді. Әлем таныған абыройлы мемлекетіміздің келешегі кемел болуы үшін бәріміз бір кісідей атсалысуымыз керек. Бұл тарихи құжаттағы міндеттерді іске асыруға ұстаздар қауымының қосар үлесі зор. Ұлт болашағының баянды болуы сіздердің күнделікті еңбектеріңізге байланысты.
2016-2017 оқу жылы отандық білім беру жүйесіндегі бірқатар жаңашылдықтармен ерекшеленді. Олардың қатарында жаңартылған білім мазмұнына көшу, тестілеудегі өзгерістер, бірыңғай оқулықты енгізу бар. Өңірімізде жаңа талаптарды орындап, білім сапасын арттыру бойынша тиісті шаралар қабылданды. Осыған орай жаңа оқу жылында ұстаздарға үлкен міндет жүктелуде. Оның бірі – қоғамдық сананы жаңғыртуда өскелең ұрпақпен үлкен жұмыс жүргізу.
Елбасының қолдауымен қазақстандық білім беру жүйесі жаңа деңгейге өтуде. Бұл орайда Алматы облысы білім мен тәрбие берудің алғы шебінде болуы тиіс. Ол үшін барлық қажетті шаралар жүзеге асуда.
Биыл облыс бюджетінен білім саласына бөлінген қаржы 153,7 млрд. теңгені құрады. Оның ішінде құрылысқа 27 млрд. теңге бағытталды. Өңірімізде 48 білім беру мекемесі салынуда. Білім күнінде 24 жаңа мектеп оқушылар үшін есігін айқара ашпақ. Ол арқылы үш ауысымды мектептер мәселесі шешілмек. Райымбек ауданы, Сарыжаз ауылындағы мектептің ашылуымен облысымыздағы апатты жағдайдағы мектептер мәселесі түбегейлі жойылады. Мұнымен қатар осы жылы 24 мектепке күрделі жөндеу жұмысы жүргізілгенін де атап өткен жөн.
Мектепке дейінгі білім беруге айрықша көңіл бөлінуде. Өңірде 939 балабақша мен шағын орталық бар, оның 324-і жекеменшік. Жыл соңына дейін 64 жекеменшік балабақша ашу жоспарлануда. Осы орайда бүлдіршіндерге мектепке дейінгі білім беру көрсеткішін 95 пайызға жеткізу үшін білім басқармасы аудан, қала әкімдерімен бірлесе отырып, кәсіпкерлермен нәтижелі жұмыс жүргізуі және оларға қажетті барлық жағдайды жасауы тиіс.
Білім саласының дамуына тағы бір әсер ететін фактор – сапалы материалдық-техникалық база. Мемлекеттің қолдауымен облысымыздағы білім беру мекемелерінің материалдық-техникалық базасы жылдан-жылға нығайып келеді. Биыл бұл мақсатқа 2,7 млрд. теңге бағытталған. Бүгінде 50,3 пайыз физика, 48,1 пайыз химия кабинеттері жаңа техникамен қамтамасыз етілген. 352 лингафонды-мультимедиялық кабинет бар. Біздің міндетіміз – заманауи үлгідегі оқу сыныптарының қатарын көбейту.
Облысымызда жасалып жатқан жағдайларға қарамастан білім сапасын арттыру жұмысы солғын жүргізілуде. ҰБТ-да небәрі 259 түлек жоғары балл жинады. Бұл халық саны бізден екі есе аз облыстардан да төмен.
Мемлекеттік аттестациядан 46 білім беру мекемесі өтпеді. Бұл қатарда 35 мектеп бар. Негізгі мәселе оқушылар үлгерімінің төмендігі, оқу бағдарламасын өз деңгейінде меңгере алмауы болып отыр. Мәселен, Іле ауданындағы №24 лицейінің білім көрсеткіші 60,6, №39 гимназияның оқу сапасы 58,7 пайызды құрады. Мұндай жайт Талғар ауданындағы №8 гимназия мен Жамбыл ауданындағы №2 гимназиясында да орын алуда. Осыған орай барлық лицейлер мен гимназия жұмысына кешенді сараптама жасап, соның қорытындысы бойынша олардың мәртебесін қайта қарауды тапсырамын. Бізге тұрақты түрде жоғары нәтиже көрсететін мектептер қажет.
Тәрбие жұмысында да үлкен олқылықтар орын алуда. Соңғы кездері жасөспірімдер қылмысы мен ерте жүктілік жағдайы жиілеп кетті. Биылғы жылдың 7 айында кәмелеттік жасқа толмағандар қолымен жасалған 163 қылмыс тіркелген. Ал, жасөспірімдер арасында 9 суицид орын алса, 6 жеткіншек өз-өзіне қол салуға әрекеттенген. Осыған орай қолға алынған шараларды қайта қарап, суицидке бейімі бар балаларды ерте анықтау мен алдын алу жұмыстарын күшейту керек.
Биылғы 8 айда 256 жасөспірім жүктілік жағдайымен тіркелген. Осы айтылған мәселелер бойынша ұстаздармен бірлесе ата-аналар комитеті де жұмыс істеуі тиіс. Өйткені, көп нәрсе отбасылық тәрбиеге байланысты.
Амандық Ғаббасұлы осыған орай облыстық білім басқармасы мен аудандар, қала әкімдеріне бірқатар тапсырма берді. Бұл орайда оқушылардың мектепке толық баруын қамтамасыз ету мақсатында «Мектепке жол» жалпыреспубликалық акциясын жан-жақты жүргізуді, оқушылардың білім сапасы мен ұстаздардың біліктілігін арттыру мақсатында орын алған кемшіліктер бойынша нақты нәтиже беретін кешенді шаралар қабылдауды, жергілікті жерлерде мемлекеттік-жекеменшік серіктестік және инвестиция тарту арқылы қосымша білім беру ұйымдарын ашу мүмкіндігін қарастыруды тапсырды.
Сондай-ақ, оқытудың жаңа инновациялық әдіс-тәсілдерін еркін меңгеріп, «Жаңа мектепте – жаңашыл ұстаз» республикалық байқауының жеңімпазы атанып, облысымыздың абыройын асқақтатқан Талдықорған қаласы, Есжан Берліқожаұлы атындағы №11 орта мектептің физика пәні мұғалімі Қанат Жақсыбаевқа ерекше ілтипатын білдіріп, сыныбындағы 26 оқушымен «Экспо – 2017» халықаралық көрмесіне барып келу үшін қажетті жағдайды жасауды қала әкімі Бағдат Қарасаевқа тапсырды. Сондай-ақ, тамыз кеңесіне қатысқан химия, физика пәні мұғалімдеріне де оқушыларымен халықаралық көрмені тамашалап қайтуына мүмкіндік жасалатынын жеткізді.
Жиын соңында жылдағы дәстүрге сай білім саласында елеулі еңбек етіп жүрген қызметкерлер марапатталды. Олардың бірқатары «ҚР білім беру ісінің құрметті қызметкері», «Ы. Алтынсарин» төсбелгілеріне қол жеткізсе, біразы облыс әкімінің Құрмет грамотасы, Алғыс хатымен марапатталды.
Ал кеңеске қатысқандар басқосуда айтылған келелі ой-пікір, ұсыныстардан көп ой түйіп қайтты.
Пленарлық мәжіліс соңында кеңестің қарары қабылданғаннан кейін ұстаздар жиыны секциялық жұмысқа ұласты.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Кеңестен қандай ой түйдіңіз?
Күлмайра Исаева, Балқаш ауданы, Береке орта мектебінің директоры:
– Мен үшін биылғы тамыз кеңесінің орны бөлек. Ұстаздар үшін ең биік мәртебе – «Ы. Алтынсарин атындағы төсбелгінің» иегері атанып отырмын. Бұл менің талай жылғы ұстаздық еңбегімнің жемісі деп білемін. Өзім қазақ тілі пәнінің мұғалімімін, сондықтан тілдің қадір-қасиетін ерекше бағалаймын. Бүгінгі уақыт талабына сай мектеп оқушылары бірінші сыныптан бастап ағылшын тілін меңгеруде. Жаңартылған бағдарлама бойынша кейбір пәндер ағылшын тілінде өтілетін болады. Мұның бәрі құптарлық, әрине. Осы орайда бір айтарым, қазақ тілі пәні мұғалімінің деңгейі жоғары болып, тілдің құндылығын балалар бойына сіңіре білсе, ұлтжанды ұрпақ тәрбиеленіп шығады деп ойлаймын.
Әсия Байжікенова, Сарқан ауданы, Пограничник орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі:
– Облыс педагогтарының тамыз кеңесінде «ҚР Білім беру ісінің құрметті қызметкері» атандым. Бұл мен үшін үлкен қуаныш, еңбегімнің еленгені деп білемін. Қырық жылға жуық бастауыш сынып оқушыларына білім беру оңай емес. Соның игілігін көргендей әсердемін. Оның үстіне облыстағы білім саласында атқарылып жатқан игі іспен танысып, көңілім бір марқайып қалды. Бүгінгі мұғалімдер басқосуында маған ерекше әсер қалдырғаны – ағылшын тілінде сабақ беруді бастаған жас мамандардың игі жетістігі. Еліміздің білім беру саласының деңгейі көтеріліп келе жатқандығы көңілімді тоғайтты. Осыған орай жас мұғалімдерге жеңісті еңбек қана нағыз табысқа жетелейді, тіл үйреніп, ізденуден еш талмаңдар дегім келеді.
Аркин Злавдинов, Ұйғыр ауданы, Дартамды орта мектебі директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасары:
– Бүгінгі салтанатты шарада облыс әкімінің Алғыс хатына қол жеткізіп отырмын. Сондай-ақ, өңір басшысының білім сапасын арттырумен қатар жасөспірімдер тәрбиесіне де ерекше көңіл бөлу қажеттігі туралы берген бірқатар тапсырмасын көкейіме тоқыдым. Осы орайда сәтсіз отбасы, қиын балалармен жұмысқа ерекше мән беру керек деп ойлаймын. Бұл орайда психологтардың жұмысын жандандыру қажет. Өйткені, қиын бала жоқ, көп жағдайда жасөспірім жанына үңіле білмейтін оған жауапты адамдар бар дер едім. Баланың нәзік жанын түсіне білгенде ғана оқушыға берген білім де нәтижелі болады. Сондықтан осы тұрғыда тереңірек іздене жұмыс істесек, нұр үстіне нұр болар еді.
Алма Есенбаева.