Осынау Жер-Ананың төсін емген, топырағынан нәр алып өсіп өнген адамзат қауымы түгелдей тойламаса да, біздің жұрт әз-Наурызды «ҰЛЫСТЫҢ ҰЛЫ КҮНІ» деп қадір тұтады. Сонымен бірге, қазақия ұлысында тұратын тілі басқа – тілегі бір, жүзі бөлек – жүрегі бір, біраз ұлт та өзінің төл мерекесі ретінде қарсы алады. «Әр елдің салты басқа» дегендей, өздерінің әдет-ғұрпына, дәстүріне сай өзгешеліктері де бар. Бүгінгі біздің әңгімеміз қазақы танымдағы, ұлттық бағыттағы Наурыз төңірегінде болмақ.
ХХ ғасырдың алғашқы жартысындағы орақ-балға бейнеленген қызыл тудың астына біріккенге дейін төл мерекеміз төрге озған заман болып еді. Кеңестік идеология әз-Наурыз мерекесін көненің сарқыншағы санап, атын ататпай, санамыздан сызып тастауға дейін барды. Бірақ «түркі жұртының төл мерекесі» деп тереңдемесе де, қазақ халқы ұлтының ұлы мейрамын еш ұмытпады. Тал бесіктегі тәрбиеден бастап, ақ бата беретін ақсақалдың жасына дейінгі аралықтағы әдет-ғұрып, салт-дәстүрімізді дастарқан басында отырып-ақ ұрпағының санасына сіңіре білді. Тілімізді шұбарлап, дінімізді тұмандап, тарихымызды талапайға түсіргенімен солақай саясат қазағымды қазанынан ажырата алмады. Ошағының оты өшпеді. Дала ділмарлары қалдырған жолмен аспандағы Айдың тууына қарап-ақ жаңа айдың кіргенін біліп, Григорян күнтізбесі бойынша келетін ақпанның ортасынан-ақ наурызды тойлау басталып кететін. Жеті түрлі тағам қосып, қазан-қазан көже жасап, көршілерінен бастап, көңілі жеткен жерге дейінгі ағайынның басын қосатын. Кеңестік кезеңде ақыны арнауын айтып, әншісі шырқап, күйшісі күмбірлетіп күй тартып дүбірге бөлемесе де, алты жасар баласына атасының қолына сұй құйғызып, ақсақалдың батасын алып, ақ самай әженің ықыласына бөленіп, бабадан балаға мұра болған ізгі қасиеттерін жалғап келді. Сөйтіп жүріп тағдырымызға жазылған тәуелсіздігімізбен де қауыштық!
Әлқисса, әңгімемізді ары қарай сабақтап көрейік. Әлі күнге дейін әлемдік күнтізбе ауысатын түнге дайындық ай бұрын басталады. Бұл кеңестік кезеңнің егіп кеткен дәнінің жемісі. Дәріптелуі ерекше сол Жаңа жыл мен өзіміз Жыл басы санайтын әз-Наурыздың ара салмағына зер салайықшы. Желтоқсанның басынан шабылып дайындыққа кірісіп, бір-екі күн қалғанда тіпті, сүрініп-жығыла жүріп қарсы алған мерекеміз түнгі он екіден асқанда қызуы басылып, қызығы тарқай бастайды. Он жылдың ар жағында шыршаны таудан балталап әкеліп орнатып, уақыты өткеннен кейін «отқа жағып рахатын көрдік» дейтіндер болмаса, табиғатқа көпе көрнеу қиянат қылып келдік. Қытайдың қолдан жасалған жасанды шыршалары болмағанда дәл солай жалғаса берсе, біраз орманымызды отап тастар ма едік? Тағы да шүкір дейміз ғой өзгенің экономикасын өрістетіп жатсақ та, орманымыздың отынға айналмағанына қарап! Сонымен бірге 500 теңгеден бастап, 100 мыңнан асып жығылатын отшашуларға кеткен миллиондаған қаржыны бірер минуттың ішінде көк түтінге айналдыратын жаман әдетімізден де арыла алмай келеміз. Оның қызығымен бірге шыжығы да қосылып, түрлі жарақат алып жатқан бала-шаға, үлкен-кіші қаншама?! Отшашумен тұнық аспанды көк түтінмен тұмшалап, ауаны бүлдіреміз. Ауылдық жерде байқалмас, қаладағы көпқабатты үйлердің ауласы қоқысқа толады. Жедел жәрдем мен полиция қызметкерлері алаң көңілмен таңды атырады. Себебі айтпаса да түсінікті.
Олай болса, ақпан аяқталмай әз-Наурыз жайлы жар салған пейілімізді құптасаңыз ой бөлісіңіз. Пікіріңізді ортаға салыңыз.
Жұматай ӘМІРЕ
Фото: crct.kz